onsdag 12 mars 2008

Storhetsvansinne

Ja, vi har alla olika saker att göra, olika vägar att gå. Jag tror att jag äntligen hittat min väg. Något jag är säker på är att jag inte vill göra är något praktiskt, jag vill vara teoretisk och resonabel. Jag har hittat min inspiration helt enkelt. Det känns som att jag vill göra nytta, röra om och finna svar. Jag ska vara allas magiska budbärare, mitt liv ska gå till historieböckerna. Alla ska minnas mitt namn, precis som Einstein kommer alla veta mitt namn om hundra år. Jag ska vara en gudomlig frälsare fången i en mänsklig kropp. Min själ kommer dunsta och se detta spektakel efter att det är över. Över hur profeten Sebastian fick vatten över huvudet efter ett omskakande ryggplask och fann sig själv under, när han tyckte sig förtjäna att befinna sig över.

Inga kommentarer: